Saturday, January 30, 2010

煤气:Royalti或王伊赫桑

我同意联邦政府不应支付由于煤气生产和钻探距离版税向州政府发现一百五英里海里以外的吉兰丹州近海。吉兰丹州政府的专营权费敦促石油公司涉及5个百分点的天然气的收入。燃气的生产和钻探地点PM301位于靠近马来西亚和泰合资企业领域。联邦政府已经提到石油发展法(PDA)的1974年,根据掌上电脑,使用费应以现金支付提到代表的百分之五到州政府如矿山,石油或天然气钻探3英里海里内进行离岸。吉兰丹州政府宣称1974年掌上电脑报价完全没有对王作者Ehsan,并提到为指导线的沙巴和沙捞越的情况。在吉兰丹Menteri贝莎说,他希望所有的钱分发给人民报吉兰丹。其实MB的不理解在1963.They前的沙巴和沙捞越马来西亚必要的联合与合作,作为附加条件,即专营权费的5百分之石油和天然气,联邦政府已接受的条款作为国家进入马来西亚一个协议的一部分。

显然,沙巴和沙捞越是从PDA除了1974年的专营权费。因此,吉兰丹字节没有提到1974年在掌上电脑的使用条款,但他没有逻辑理论关注的法律。有争议的问题,只是版税和“王伊赫桑”。州政府现在希望在任期版税,而不是王伊赫桑付款。在这种情况下,王恩惠的渠道,向联邦机构和州政府并没有兴趣。在政治里程认为,州政府将失去一切。

规则的义务和利益相关者的问责制是最重要的。联邦政府负责公共帐目委员会(PAC)和须向国会议员。在吉兰丹州的人民希望从王伊赫桑的利益,他们不关心这些机构将接管人获委任。他们希望,如教育,卫生,供水,道路和福利设施。

现在,人们混淆两个不同的问题,第一个问题是距离厂房和天然气钻井二是谁的权利机构,收取款项。我们建议所有问题提请法院。让我们在法院判决的。一旦到法院,没有政党可以讨论或公开或不能在媒体写的。在将案件提交法院的含义是吉兰丹人将不会收到任何一分钱,直到法院作出最终判决。问题是谁是松散?另一个问题是时间因素。需要多长时间来解决争端?法院是否参照1974年的PDA?多少会涉及各方为了使解决方案吗?测量必须确保距离。

如果联邦政府内涵分发到吉兰丹,但支付的金额百分之五,为什么国家政府仍然拒绝与联邦机构。该联邦机构吉兰丹州Jabatan建设出版社Persekutuan(JPPK)已经宣布,他们希望邀请国家的政府官员作为委员会成员的联合监测的支出。在这种情况下,国家政府不应作出政治议程的优先次序,把麻烦的吉兰丹州的人民。

गैस: या राजपरिवार वैंग एहसान

मैं मानता हूँ कि संघीय सरकार की वजह से गैस उत्पादन और ड्रिलिंग की दूरी की रायल्टी के रूप में राज्य सरकार को नहीं देना चाहिए 150miles Kelantan से दूर दूर समुद्री-किनारे मिला. Kelantan राज्य सरकार के आग्रह करता हूं कि रायल्टी भुगतान के लिए पेट्रोनास शामिल गैस के राजस्व में से 5 प्रतिशत है. गैस उत्पादन और ड्रिलिंग स्थान PM301 और मलेशिया के करीब-थाई संयुक्त उद्यम क्षेत्र में स्थित हैं. संघीय सरकार पेट्रोलियम विकास अधिनियम (पीडीए) 1974, को पीडीए के अनुसार कहा जाता था, रॉयल्टी नकद भुगतान के रूप में निर्दिष्ट किया जाएगा राज्य सरकार को 5 प्रतिशत का प्रतिनिधित्व अगर खान, पेट्रोलियम या गैस समुद्री 3miles के भीतर बाहर ड्रिल ऑफ किनारे.
Kelantan राज्य सरकार 1974 पीडीए ने दावा किया है के बारे में वांग एहसान बिल्कुल नहीं बोली और गाइड लाइन के रूप में सबा और Sarawak के मामले को सौंपा. Kelantan Menteri Besar ने कहा कि वह यह सब पैसे के लिए Kelantan rakyat वितरित करना चाहते हैं. दरअसल MB 1963.They में पूर्व सबा और Sarawak के संयुक्त मलेशिया के लिए आवश्यक नहीं समझा संयुक्त रूप सशर्त अतिरिक्त जिससे पेट्रोलियम और गैस की रॉयल्टी 5 प्रतिशत, संघीय सरकार की शर्तों को स्वीकार किया था और के रूप में प्रवेश के साथ मलेशिया के राज्य समझौते का एक हिस्सा है.
जाहिर है, सबा और Sarawak 1974 पीडीए से रायल्टी भुगतान के लिए छोड़ रहे हैं. तो Kelantan MB 1974 पीडीए में खंड को निर्दिष्ट नहीं था, लेकिन वह तार्किक सिद्धांत का इस्तेमाल कानून को चिंता के बिना. विवादित बात ही और राजपरिवार है "वांग एहसान". राज्य सरकार अब रॉयल्टी शब्द वैंग एहसान के बदले में भुगतान करना चाहता हूँ. इस मामले में, वैंग एहसान संघीय एजेंसी और राज्य सरकार का यह कोई दिलचस्पी नहीं थी चैनल होगा. राजनीतिक लाभ को देखते हुए, राज्य सरकार सब कुछ खो देंगे.
के दायित्वों नियमों और हितधारक accountabilities के लिए सबसे महत्वपूर्ण हैं. संघीय सरकार सार्वजनिक खाते समिति (पीएसी) और संसद सदस्यों के प्रति जवाबदेह के लिए ज़िम्मेदार है. Kelantan में लोग वैंग एहसान से उनके लाभ चाहते हैं और वे परवाह नहीं है जो एजेंसी रिसीवर के रूप में नियुक्त किया जाएगा. वे चाहते हैं जैसे शिक्षा, स्वास्थ्य, जल आपूर्ति, सड़क और कल्याण के रूप में infrastructures.
अब लोगों को दो विभिन्न मुद्दों के बीच भ्रमित, पहले मुद्दा ड्रिलिंग गैस संयंत्र के लिए दूरी की और दूसरी है, जो सही एजेंसी भुगतान प्राप्त करने के लिए है. हम सभी मुद्दों पर सलाह को अदालत में ले आओ. चलो अदालत में निर्णय किया. एक बार अदालत में जाने का, कोई दलों चर्चा या खोल सकते हैं या उसे सार्वजनिक medias में नहीं लिखा जा सकता है. अदालत में मामले में लाने के निहितार्थ Kelantan के लोग जब तक अदालत में अंतिम निर्णय कर प्राप्त किसी एक प्रतिशत नहीं है. सवाल यह है कि जो पराजित है? एक अन्य समस्या समय कारक है. यह विवाद हल ले कब तक? क्या अदालत पीडीए 1974 को देखें? कितनी पार्टियों में शामिल करने के लिए एक हल कर देगा? माप की दूरी को सुनिश्चित किया जाना चाहिए.
अगर संघीय सरकार को है और अभी तक Kelantanese राशि के भुगतान वितरित इरादा था 5 प्रतिशत है, इसलिए राज्य सरकार अभी भी संघीय एजेंसी के साथ सहयोग करने से इनकार कर दिया. संघीय एजेंसी Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan (JPPK) पहले ही घोषणा की कि वे करने के लिए संयुक्त समिति के सदस्य के रूप में व्यय की निगरानी के लिए राज्य सरकार के अधिकारियों को आमंत्रित करना चाहता हूँ. इस मामले में राज्य सरकार को प्राथमिकता के रूप में राजनीतिक एजेंडा नहीं है और मुसीबत में Kelantan के लोगों को रखा जाना चाहिए.

Gas: Royalti atau Wang Ehsan

Saya bersetuju dengan Kerajaan Persekutuan yang tidak perlu membayar kepada Kerajaan Negeri sebagai royalti disebabkan oleh jarak pengeluaran gas dan penggerudian didapati 150 batu nautika luar pesisir Kelantan. Desakan kerajaan negeri Kelantan terhadap Petronas untuk bayaran royalti sebanyak 5 peratus daripada hasil gas adalah tidak perlu kerana pengeluaran gas dan penggerudian terletak pada lokasi PM301 dan hampir kawasan usahasama Malaysia-Thai.
Kerajaan Persekutuan telah merujuk kepada Akta Pembangunan Petroleum (PDA) 1974, menurut PDA; royalti akan dirujuk sebagai pembayaran tunai bersamaan kepada 5 peratus kepada kerajaan negeri jika melombong petroleum atau gerudi gas keluar dalam 3 batu nautika luar pesisir.
Kerajaan negeri Kelantan mendakwa PDA 1974 tidak memetik dengan tepat mengenai Wang Ehsan dan dirujuk kes Sabah dan Sarawak sebagai garis panduan.
Menteri Besar Kelantan berkata dia mahu mengagihkan semua wang untuk rakyat Kelantan. Sebenarnya MB tidak faham prasyarat Sabah dan Sarawak untuk memasuki Malaysia pada 1963.
Mereka menjadi salah sebuah negari dalam Malaysia dengan syarat tambahan di mana royalti 5 peratus petroleum dan gas, Kerajaan Persekutuan itu telah menerima syarat-syarat itu dan memasukkan sebagai sebahagian daripada satu perjanjian.
Nyata, Sabah dan Sarawak dikecualikan daripada PDA 1974 untuk bayaran royalti. Jadi MB Kelantan tidak merujuk kepada fasal dalam PDA 1974 tetapi dia menggunakan teori logik tanpa memikirkan undang-undang. Perkara yang dipertikaikan ialah hanya Royalti dan “Wang Ehsan”. Kerajaan negeri sekarang mahu pembayaran dalam kaedah royalti daripada Wang Ehsan. Dalam kes ini, wang ehsan akan disalurkan kepada agensi persekutuan dan kerajaan negeri tidak mempunyai kepentingan. dari sudut pandangan politik, kerajaan negeri akan hilang semuanya.
Kewajipan peraturan-peraturan dan kepertanggungjawaban untuk pemegang saham paling penting .Kerajaan Persekutuan bertanggungjawab terhadap Public Account Committee (PAC) dan bertanggungjawab kepada ahli Parlimen. Rakyat di Kelantan mahu faedah-faedah mereka daripada Wang Ehsan dan mereka tidak peduli agensi yang mana akan dilantik sebagai penerima. Mereka mahu infrastruktur seperti pendidikan, kesihatan, bekalan air, jalan dan kebajikan rakyat.

Kini rakyat menjadi keliru antara dua isu-isu berbeza, perkara pertama jarak sebenar penggerudian gas dan kedua adalah yang agensi yang betul bagi menerima pembayaran. Kami mencadangkan semua isu-isu itu diketengahkan ke mahkamah. Biarkan pengadilan dibuat dalam mahkamah. Jika ke mahkamah, tiada pihak boleh berbincang atau dibukakan untuk orang awam atau ia tidak boleh jadi ditulis di media. Implikasi membawa kes untuk mahkamah adalah rakyat Kelantan tidak akan menerima 1 sen sehingga penghakiman muktamad mahkamah dibuat. Soalannya siapa yang rugi? Satu lagi masalah
factor masa untuk mengagihkan pembayaran, mengapa Kerajaan Negeri enggan bekerjasama dengan agensi persekutuan. Agensi persekutuan Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan (JPPK)sudah mengumumkan bahawa mereka ingin mempelawa pegawai tinggi kerajaan negeri untuk berkongsi sebagai ahli-ahli jawatankuasa untuk memantau perbelanjaan-perbelanjaan itu. Dalam kes ini, Kerajaan Negeri tidak patut membuat agenda-agenda politik sebagai keutamaan dan meletakkan rakyat Kelantan dalam kekacauan.

Gas : Royalty or Wang Ehsan

I agree that the Federal Government should not pay to the State Government as royalty because of the distance of the gas production and drilling found 150miles nautical away from Kelantan off-shore. Kelantan state government urge Petronas for royalty payment involved 5 percent from revenue of gas. Gas production and drilling situated at location PM301 and close to Malaysia-Thai Joint Ventures area. The Federal Government had referred to the Petroleum Development Act (PDA) 1974, according to PDA; royalty shall be referred as the cash payment represent to 5 percent to the state government if mines, petroleum or gas drill out within 3miles nautical off-shore. Kelantan state government claimed PDA 1974 doesn’t quote exactly about Wang Ehsan and referred to case of Sabah and Sarawak as guide line. The Kelantan Menteri Besar said he wants to distribute all money to rakyat Kelantan. Actually MB didn’t understand the pre-requisite of Sabah and Sarawak to joint Malaysia in 1963.They joint as a state of Malaysia with additional conditional whereby the royalty 5 percent of petroleum and gas, the Federal Government had accepted the terms and entered as a part of agreement.

Obviously, Sabah and Sarawak are except from PDA 1974 for the royalty payment. So Kelantan MB hadn’t refered to the clause in PDA 1974 but he use logical theory without concern to the law. The disputed matter is only Royalty and “Wang Ehsan”. State Government now want the payment in royalty term instead of Wang Ehsan. In this case, wang ehsan will channel to the federal agency and state government had no interest of it. In view of political mileage, state government will lose everything.

The obligations of rules and accountabilities to the stakeholder are most important .The Federal Government responsible to Public Account Committee (PAC) and answerable to the Parliament Members. People in Kelantan want their benefits from Wang Ehsan and they don’t care which agency will appointed as receiver. They want infrastructures such as education, health, water supply, road and welfare.

Now the people confuse between two different issues, first issue is distance to the gas drilling plant and second is who the right agency to receive payment is. We suggest all the issues to bring to the court. Let judgement made in the court. Once it go to court, no parties can discuss or open to the public or it cannot be written in medias. The implication of bringing the case to the court is the people of Kelantan will not receive any single cent until the court make final judgement. The question is who is the looser? Another problem is timing factor. How long it take to solve the dispute? Does the court refer to the PDA 1974? How many parties will involve in order making a solution? Measurement must be made to ensure the distance.

If the Federal Government had intension to distribute the payment to Kelantanese and yet the amount is 5 percent, why State Government still refused to cooperate with federal agency. The federal agency Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan(JPPK)already announced that they want to invite state government officers to joint as committee members to monitor the expenditures. In this case, State Government should not make political agendas as the priority and put the people of Kelantan in trouble.